fb
01/03/2019
Аналізуючи ввечері за кухлем чай роботу трекерів, звернув увагу на "гарний трек" і вирішив "красою" поділитися з нашими шановними читачами.



Аналізуючи ввечері за кухлем чай роботу трекерів, звернув увагу на «гарний трек» і вирішив «красою» поділитися з нашими шановними читачами.


Але спочатку трохи теорії.


На зорі становлення GPS моніторингу, коли перші трекери тільки-но починали завойовувати ринок, вони мали дуже прості алгоритми для «відмальовування» треку. Починалося все з того, що трекер за вказаним інтервалом визначав координати і відправляв їх на сервер моніторингу (до речі, багато персональних трекерів тільки так і мають робити).

Наступним кроком еволюції в алгоритмах став розділ режимів роботи трекерів на два:

  • стоянка - трекер передає координати рідко, скажімо раз на 30-60 хвилин
  • рух - трекер передає координати часто, скачемо раз на 10-20-30 секунд

Визначення режиму здійснювалося окремим входом трекера, на якому з'являлася напруга під час включення запалювання. Такий вхід умовною називають «провід запалення».

Даний алгоритм вже трохи оптимізував трафік і кількість точок, але основна його проблема була «зрізані» повороти.

Подальша еволюція алгоритмів призвела до того, що трекери навчилися визначати пройдену відстань та кут повороту. Таким чином, можна було налаштовувати трекер на визначення координат:

  • на відстані, скажімо кожні 50-100-200 метрів
  • по кутку, скажімо при відхиленні на 7 градусів, ми визначаємо «точку»
  • за часом, нікуди не поділося, так само використовується.

Ну і «вінцем» еволюції на сьогодні, назвемо це так, додавання до алгоритмів збору та передачі даних додатковим критерієм.


Наприклад,

  • для стоянки - один алгоритм - визначення координат разів на 30 хвилин
  • для включеного запалення (без заводу двигуна) - інший алгоритм - передача даних раз на 5 хвилин
  • для заведеного двигуна (зазвичай визначає за рівнем або якістю вхідної напруги) ще один алгоритм визначення координат раз на 2 хвилини
  • для трекера, що рухається (визначення стану «рух» по внутрішньому акселерометру) — найпросунутіший алгоритм з визначенням пройденої відстані (раз на 50-300м). кута повороту (7-10 градусів) та часу (1-2 хвилина)

Завдяки таким параметрам ми отримуємо максимально точний трек з мінімальною кількістю координат, що передаються на сервер моніторингу.

Навіщо все так ускладнювати? Для цього дві причини:

  • оптимізація витрат на трафік - він все ще залишається платним і необхідно уміститися в передплачені мегабайти, їх зазвичай небагато - 10-20-30Мб на місяць
  • зменшення точок з координатами на сервері моніторингу для зменшення навантаження під час побудови звітів. Коли трекерів і точок небагато - навантаження не суттєве, але коли трекерів на сервері моніторингу під 10 тис. (саме стільки підтримує база даних програмного комплексу Wialon Local), близько половини на зв'язку і передають координати, паралельно з цими кількома сотнями користувачів моніторять об'єкти і /або виконують «важкі» звіти (пробіг групою об'єктів з кількох сотень за попередній місяць) — це може суттєво позначитися на продуктивності сервера. Тому краще, щоб координат від трекерів було якнайменше, при збереженні якості треку

Як це виглядає «в живу» на скрін. У цьому випадку трекер використовує внутрішню GPS GLONASS антену.

У цьому «розумні» алгоритми, використовувані трекерами не закінчуються. Трекери також можуть використовувати алгоритми для передачі даних — передати відразу, або накопичити пакет з 10-100-1000 точок і потім за все передати на сервер (актуально для роумінгу, коли трафік коштує значно дорожче).

Також можна згадати високий пріоритет передачі. Використовується для якихось умовно важливих подій, наприклад:

  • увімкнення/вимкнення запалення
  • завод/глушення двигуна
  • початок руху або зупинка
  • зниження вхідної напруги нижче за порогове значення
  • і багато інших.



«НЕ КРАСИВЫЙ» ТРЕК

Наш предыдущий пример был бы не полным без сравнение с треком, в котором координаты определяются только по времени.

На скринах трекер, работающий в протоколе TK110. Наемный водитель нашего клиента попросил его настроить в нашу систему мониторинга. Мы не смогли отказать, разобрались как настраивается это «чудо» китайской промышленности.

На этом краткий экскурс окончен. Рады что Вам понравилось и Вы дочитали до конца


Наші сертифікати
certificate
Зв’яжіться з нами
Це абсолютно безпечно.
Ваші дані не будуть передані третім особам.