fb
14/08/2019
Кожен виробник має своє бачення алгоритмів підрахунків мотогодин. За схемою у цій статті можна порахувати лінійні мотогодин, але це й вимагалося, оскільки до мотогодин йде прив'язка оплати за експлуатацію техніки.



Продовжуємо тему найманої техніки. Цього разу нам необхідно було реалізувати контроль спецтехніки (будівельна техніка, навантажувачі та ін.) Особливості техніки в нашому випадку:

  • техніка наймана. немає можливості зробити врізку в бортову мережу
  • необхідно контролювати реальні мотогодини (тобто скільки часу реально працював двигун)
  • єдиний варіант підключення - штекер прикурювача

Ми використовували:

  • трекери BCE FMS500 One (з АКБ на 850 мАч)
  • штекера під прикурювач з покладеними проводами в гофру (handmade)
  • налаштована система моніторингу Wialon (звіти та сповіщення про відсутність живлення трекера)
  • пломби для підключення штекерів (аби штекери "випадково" не втратили живлення)

Особливості трекерів BCE — реалізован «віртуальний датчик роботи двигуна» (in7). Його алгоритм роботи наступний:

  • вхідна напруга стабільна — трекер живиться від АКБ ТЗ, в системі моніторингу трекер передає in7=0
  • вхідна напруга пилкоподібна - трекер запитаний від генератора ТЗ, працює двигун, в систему моніторингу трекер передає in7=1

"Віртуальний датчик роботи двигуна" працює в тому числі при підключенні через прикурювач.

У найкоротший термін виконали монтаж. Благо при монтажі трекера "під прикурювач" не потрібно багато часу, але треба придумати як пломбувати з'єднання трекера з прикурювачем.



Налаштування обладнання під специфічні завдання не потребує багато часу. Необхідно лише прив'язати читання мотогодин з «віртуального датчика роботи двигуна».




Після встановлення обладнання, починаємо отримувати інформацію щодо об'єктів у режимі реального часу



Пропрацювавши якийсь час, отримуємо докладні звіти про мотогодин і порушення в системі моніторингу Wialon.



Післямова або «сказ про мотогодини».


Мотогодинник — одиниця, яка вважає час роботи двигуна. Якщо для легкових автомобілів ТО прив'язується до пробігу (хоча і це не дуже правильно, але так прийнято), то в малорухливій техніці ТО проводиться з прив'язкою до мотогодин.

Мотогодинник можна вважати по-різному. Можна лінійно - скільки часу двигун пропрацював, стільки і рахуємо, можна вважати не лінійно, з прив'язкою до навантаження на двигун - двигун працює без особливого навантаження - вважаємо лінійно, двигун працює під навантаженням - рахуємо час з певним коефіцієнтами, прив'язаним до навантаження на двигун.

Кожен виробник має своє бачення алгоритмом підрахунків мотогодин. За схемою у цій статті можна порахувати лінійні мотогодин, але це й вимагалося, оскільки до мотогодин йде прив'язка оплати за експлуатацію техніки. Для отримання мотогодин, який вважає сама техніка (за алгоритмами виробника), необхідно знімати дані з CAN шини. Але це вже тема окремого застосування та статті.

Наші сертифікати
certificate
Зв’яжіться з нами
Це абсолютно безпечно.
Ваші дані не будуть передані третім особам.