Продовжуємо тему найманої техніки. Цього разу нам необхідно було реалізувати контроль спецтехніки (будівельна техніка, навантажувачі та ін.) Особливості техніки в нашому випадку:
- техніка наймана. немає можливості зробити врізку в бортову мережу
- необхідно контролювати реальні мотогодини (тобто скільки часу реально працював двигун)
- єдиний варіант підключення - штекер прикурювача
Ми використовували:
- трекери BCE FMS500 One (з АКБ на 850 мАч)
- штекера під прикурювач з покладеними проводами в гофру (handmade)
- налаштована система моніторингу Wialon (звіти та сповіщення про відсутність живлення трекера)
- пломби для підключення штекерів (аби штекери "випадково" не втратили живлення)
Особливості трекерів BCE — реалізован «віртуальний датчик роботи двигуна» (in7). Його алгоритм роботи наступний:
- вхідна напруга стабільна — трекер живиться від АКБ ТЗ, в системі моніторингу трекер передає in7=0
- вхідна напруга пилкоподібна - трекер запитаний від генератора ТЗ, працює двигун, в систему моніторингу трекер передає in7=1
"Віртуальний датчик роботи двигуна" працює в тому числі при підключенні через прикурювач.
У найкоротший термін виконали монтаж. Благо при монтажі трекера "під прикурювач" не потрібно багато часу, але треба придумати як пломбувати з'єднання трекера з прикурювачем.
Налаштування обладнання під специфічні завдання не потребує багато часу. Необхідно лише прив'язати читання мотогодин з «віртуального датчика роботи двигуна».
Після встановлення обладнання, починаємо отримувати інформацію щодо об'єктів у режимі реального часу
Пропрацювавши якийсь час, отримуємо докладні звіти про мотогодин і порушення в системі моніторингу Wialon.
Післямова або «сказ про мотогодини».
Мотогодинник — одиниця, яка вважає час роботи двигуна. Якщо для легкових автомобілів ТО прив'язується до пробігу (хоча і це не дуже правильно, але так прийнято), то в малорухливій техніці ТО проводиться з прив'язкою до мотогодин.
Мотогодинник можна вважати по-різному. Можна лінійно - скільки часу двигун пропрацював, стільки і рахуємо, можна вважати не лінійно, з прив'язкою до навантаження на двигун - двигун працює без особливого навантаження - вважаємо лінійно, двигун працює під навантаженням - рахуємо час з певним коефіцієнтами, прив'язаним до навантаження на двигун.
Кожен виробник має своє бачення алгоритмом підрахунків мотогодин. За схемою у цій статті можна порахувати лінійні мотогодин, але це й вимагалося, оскільки до мотогодин йде прив'язка оплати за експлуатацію техніки. Для отримання мотогодин, який вважає сама техніка (за алгоритмами виробника), необхідно знімати дані з CAN шини. Але це вже тема окремого застосування та статті.