fb
28/11/2024
В Республіці Польща з 1 листопада 2024 року почали діяти нові посилені вимоги до перевезення вантажів територією країни. Віднині кожен перевізник, що доставляє міжнародні вантажі з країн з-за меж Євросоюзу, Норвегії, Швейцарії та Великобританії (тобто вантажів з України, Туреччини, Молдови, Сербії) і користується автошляхами Республіки Польщі має пройти обов’язкову електронну реєстрацію як іноземний перевізник.

Процедура передбачає подачу повідомлення до Реєстру міжнародних автомобільних перевезень (RMPD) в системі електронного нагляду за транспортом (SENT) перед початком перевезення. Тобто до моменту в’їзду на територію Республіки Польща перевізник надає польській владі інформацію про перевезення, серед якої (але не обмежуючись цим): вид перевезення, параметри авто, дані про власника вантажу та вантажоотримувача, інформація про вантаж та пункти в’їзду/виїзду, що будуть використані для перетину державного кордону.


Яким чином відбувається реєстрація міжнародного перевезення?


Для використання автошляхів республіки Польща кожен перевізник перед початком рейсу має пройти безкоштовну реєстрацію на платформі PUESC. Реєстрація здійснюється від імені фізичної особи, яка надалі може подавати необмежену кількість заявок від імені різних перевізників.


Перед початком перевезення необхідно подати повідомлення про свої перевезення в систему RMPD, яке буде дійсне 10 днів з моменту подачі. 


Після реєстрації в системі повідомленню буде присвоєно «контрольний номер». У разі неотримання «контрольного номера» водій зобов’язаний утриматися від початку перевезення вантажу.


Детальні інструкції щодо реєстрації в системі та правила заповнення заявок викладені на офіційному ресурсі https://puesc.gov.pl/en/puesc. 


Зупинимось на важливому полі обов’язковому для заповнення при поданні заявки “Номер пристрою геолокації”. 


Звідки взяти номер пристрою геолокації та як забезпечити безперервність передачі даних під час поїздки?


Система PUESC приймає інформацію за визначеним протоколом від сертифікованих систем за допомогою ідентифікації встановленого GPS пристрою. 


Для сертифікованої системи геолокації можна використовувати:

  • мобільний застосунок e-TOLL PL - це безкоштовний застосунок, який дозволить вам сплачувати електронні платежі за проїзд платними ділянками доріг у Польщі в системі e-TOLL і разом з тим може транслювати дані в систему PUESC. Це найпростіший спосіб для швидкої передачі даних.
  • бортовий пристрій OBU (з англ. On Board Unit) - це локаційний пристрій класу GNSS, який передає геолокаційні дані в систему e-TOLL за допомогою передачі даних (передача даних можлива за умови, що компанія, яка надає послуги отримала сертифікацію для передачі даних в PUESC);
  • зовнішні пристрої для передачі даних ZSL (зовнішня система локалізації) - це пристрій, який стаціонарно встановлюється в транспортному засобі оператором ZSL. Програмне забезпечення, яке використовується для GPS моніторингу має бути сертифіковане для передачі даних в систему PUESC.


До пристроїв зовнішньої системи локалізації відносять GPS трекери, які можуть бути встановлені в прикурювач, під’єднані до акумулятора ТЗ або змонтовані з підключенням до різноманітних датчиків для контролю широкого переліку параметрів під час перевезення вантажів.

 

Під час дорожнього контролю водій повинен надати можливість перевірити виконання перевізником наступних умов:

  • протягом усього маршруту перевезення повинна бути забезпечена передача актуальних геолокаційних даних транспортного засобу;
  • транспортний засіб повинен бути оснащений перевізником локатором або мати зовнішню систему локалізації (ZSL).



Перед початком перевезення, водій зобов'язаний увімкнути локатор. Якщо несправність локатора або ZSL триває понад 1 годину, водій має негайно зупинитися на найближчій стоянці або у місці для короткочасної зупинки для усунення несправності.


Відповідальність за недотримання вимог польського законодавства в сфері міжнародних перевезень


За недотримання нових вимог передбачені штрафи як для водіїв, так і для перевізників. Штрафи варіюються залежно від виду порушення і можуть становити від кількох сотень злотих до десятка тисяч злотих, що значною мірою вплине на рентабельність поїздки та доходи компанії-перевізника отримані від перевезення вантажу.


Основними підставами для накладання штрафів є:

  • здійснення автомобільного перевезення вантажів без пред'явлення реєстраційного номера/відсутність реєстраційного номера (2000 злотих на водія і 12000 злотих на компанію);
  • подання неповних чи неправдивих даних до Реєстру міжнародних автомобільних перевезень RMPD (розмір штрафу визначає інспектор);
  • відсутність актуальних геолокаційних даних транспортного засобу, відсутність локатора (10000 злотих).


Використання пристроїв ZSL?


Для забезпечення повного контролю за доставкою вантажів спеціалісти нашої компанії радять встановлювати GPS трекери з підключенням до системи моніторингу OVERSEER та налаштуванням ретрансляції даних в систему електронного нагляду за транспортом SENT.


Відключення мережі 2G в Європі змушує власників автопарків при виборі обладнання для GPS моніторингу одразу обирати з моделей, що працюють в діапазоні 4G для забезпечення надійного з’єднання та безперервної передачі даних в режимі реального часу. 


Провідні виробники GPS обладнання пропонують широкий вибір трекерів, що працюють у діапазонах 2G/3G/4G та можуть автоматично перемикатись залежно від наявного покриття. Детальніше ознайомитись з трекерами з підтримкою 4G можна в нашій попередній статті.


Наша компанія зареєстрована як оператор ZSL/OBU для передачі даних в систему SENT GEO і ми готові налаштувати для вас ретрансляцію даних в систему PUESC за допомогою встановлення GPS трекерів у ваш ТЗ. 

Наші сертифікати
certificate
Зв’яжіться з нами
Це абсолютно безпечно.
Ваші дані не будуть передані третім особам.